niedziela, 16 maja 2010

Było ciekawie

Dąbrówka
Tyle wydarzeń w ciągu trzech ostatnich dni! Najpierw piątkowe, w Dąbrówce. Jak co roku, powiatowy konkurs recytatorski poezji Norwida. Jeździmy tam od dziesięciu lat. Raz przywozimy nagrody, innym razem nie, ale to nie jest najważniejsze. Liczy się trud przygotowań, wysiłek włożony w rozumienie tekstu. Od początku tego konkursu chciałam, aby nauczyciele i uczniowie zobaczyli jak powinien funkcjonować dom kultury, na jakim poziomie organizowany jest konkurs, szczególnie koncert laureatów. Dzięki wielkiemu udziałowi i zaangażowaniu wójta Dąbrówki, rozumiejącego rolę kultury w życiu gminy.
W tym roku z naszej szkoły tylko Ola Cichocka z kl. III zdobyła III miejsce w kategorii "poezja śpiewana". Gratuluję Olu. Czekamy na wtorkowy plener malarski w Głuchach.

I Komunia święta
Dziś było wielkie święto naszej wspólnoty parafialnej. Drugoklasiści przystąpili do I komunii świętej. Najbardziej cieszył mnie udzial Emilki i jej rodziców. To przeżycie ogarnia całą wspólnotę, także szkołę. Jutro dzieci kl. II przychodzą bez książek, nie mają lekcji. Dzielą się radością z innymi, na tzw. "białym apelu". Chyba jesteśmy jedyną szkołą, w której jest taka tradycja.

„Tęczowy świat Krzysia”


Dom Dziecka w Równym zorganizował I Międzypowiatowy Konkurs Plastyczny poświecony tragicznie zmarłemu młodemu artyście i wychowankowi Domu Dziecka, Krzysztofowi Karolkowskiemu. Nie miałam czasu, aby być tam od rana, ale zdążyłam na wystawę prac. Zrobiła na mnie duże wrażenie. Ula Przesmycka, główna organizatorka przedsięwzięcia mówiła, że wpłynęło 140 rysunków (wszystkie bajecznie kolorowe). Nagrodę główną otrzymała Asia Grygoruk wychowanka DDz w Równym i nasza uczennica. Wielkie gratulacje. Bardzo podoba mi się pracowania plastyczna w DDz prowadzona przez Ulę. Czy kiedyś doczekamy się takiej w szkole?

1 komentarz:

  1. Wszystkie twoje szkolne plany się powiodły, więc i ten sen pewnie się ziści :-)

    OdpowiedzUsuń