niedziela, 14 listopada 2010

Po spotkaniu z kandydatem-wójtem w Równym

Pisałam kiedyś na facebooku o moim pomyśle debaty kandydatów na wójta gminy Strachówka. Podjęłam starania, żeby poprowadził ją ktoś niezależny. Już był umówiony. Kandydat pełniący obowiązki wójta i kandydat na wójta z PSL nie byli zainteresowani, dwoje innych wyraziło zgodę, ale w końcu i oni się wycofali. Szkoda. Debata miała się odbyć w niedzielę 14 listopada. Nie odbyła się. Mimo wszystko byłam i jestem przekonana, że to świetny sposób prezentacji swoich poglądów i programu. Bo w kampanii wyborczej chodzi o coś więcej niż tylko o wygraną. Może wybiorę się do Tłuszcza, żeby posłuchać jak inni ze sobą rozmawiają.
Wczoraj odbyło się spotkanie wyborcze (choć na zaproszeniach było zebranie wiejskie podpisane urzędową pieczęcią) pełniącego obowiązki wójta i jednocześnie kandydata na wójta w Równym. Było ciekawie. Dowiedziałam się np. że wnioski do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w gminie Strachówka pisze wójt i sekretarka. (?!)
Jedną z obietnic wyborczych wójta-kandydata jest budowa przedszkola w Strachówce na przeciwko remizy OSP. Zastanawiam się tylko, czy zostanie ono oddane do użytku po czterech, czy ośmiu latach następnych kadencji. Przedszkolaki zdążą w tym czasie skończyć szkołę podstawową. Wójt -kandydat niestety nie wie jakie są prognozy demograficzne dla gminy.
Kandydat-wójt chciałby, aby remiza OSP w Strachówce była wizytówką gminy. Rzeczywiście piękna to wizytówka, chyba na miarę zacofania gminy, a nie XXI wieku. Niestety nie mogłam zadać jeszcze kilku ważnych pytań, bo wójt-kandydat przestraszony jak najszybciej chciał zakończyć spotkanie. Nie chciał udzielić mi głosu. Nie jest łatwo prowadzić merytoryczną kampanię. Prawda panie wójcie?

1 komentarz:

  1. Nie trza się tym wszystkim przejmować. W końcu nic nowego, a czego można się było spodziewać?

    Ja się cieszyłem, że mogę na spotkaniu posiedzieć cichutko, posłuchać i nikt mnie wyrzucił. Mogłem nawet zadać rozbudowane pytanie. Żałuję tylko, że z tych nerw nie podziękowałem jak należy strażakom z Równego za udział w święcie 30 sierpnia, dobrze, że ty podziękowałaś paniom z Koła Gospodyń za kolorową obecność na inauguracji Uniwersytetu Obywatelskiego LGD Równiny Wołomińskiej z udziałem Jego Świątobliwości i Magnificencji Andrzeja Madeja.

    Także cieszyłem się na debatę. W Strachóce nie mamy zbyt często (!) okazji posłuchać mądrej i ciekawej rozmowy stojącej na wysokim poziomie. Przecież nikt nie musiał się niczego bać, bo przebieg debaty podlega szczegółowym uzgodnieniom wszystkich uczestników. Nie rozumiem , o co im poszło. Szkoda, bo każda okazja jest dobra, żebyśmy wszyscy uczyli się prowadzić trudne, ale ważne, rozmowy. Ważne i dla kandydatów na radnych i w ogóle dla zainteresowanych mieszkańców (mamy tak niewielu aktywnych). Kandydaci na wójta powinni dawać przykład i budować demokrację także w trakcie kampanii wyborczej, bo to jej święto. Kolejna szansa na rozwój gminy uleciała.

    OdpowiedzUsuń