wtorek, 19 października 2010

List do mieszkańców Strachówki


Szanowni Państwo,
Drodzy mieszkańcy gminy Strachówka

Grażyna Kapaon,
mieszkanka
gminy Strachówka
nuczycielka,
dyrektor szkoły,
społecznik,
kandydatka na
Wójta Gminy
Strachówka Mieszkam od lat w gminie Strachówka. Zależy mi, tak jak Państwu, na rozwoju naszej gminy. Dlatego zdecydowałam się na aktywny udział w najbliższych wyborach samorządowych.

Jestem dyrektorem Zespołu Szkół im. Rzeczpospolitej Norwidowskiej w Strachówce. Razem z nauczycielami przekazujemy dzieciom wiedzę, umiejętności i staramy się zapewnić jak najlepszy start w przyszłość. Niestety, w Strachówce trudno o dobrą pracę. Mamy nawet problem, by dojechać do większych miejscowości.
Wiele gmin podobnych do Strachówki lepiej wykorzystało ostatnie lata. Dzieci mają tam lepszą perspektywę niż nasze pokolenie. Chciałabym, żeby i u nas, wzorem wielu miejscowości, żyło się lepiej. Mieszkańcy Strachówki na to zasługują.

Mieszkam z rodziną we wsi Annopol, w starym 100 letnim domu, który został wybudowany przez Marię i Andrzeja Króla, prawnika, syna rolnika z Annopola. Maria walczyła o polską szkołę przed I Wojną Światową, Andrzej kierował jedną z komisji wyborczych w pierwszych wyborach, w wolnej Polsce w 1919 r.
Jego brat był w czasie wojny dziekanem w Małogoszczu i pomagał w tajnym nauczaniu. W naszym ogrodzie stoi 100 letnia figura Matki Bożej.

Maturę zrobiłam w 1982 r, w Studium Wychowania Przedszkolnego w Warszawie. W 1987 r ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim, na wydziale pedagogiki. Zawsze miałam naturę społecznika.
Od dzieciństwa byłam harcerką, instruktorką, zajmowałam się dziećmi i młodzieżą. Pracowałam w samorządzie studenckim. Aktywnie uczestniczyłam w życiu kościoła, w studenckiej wspólnocie i w katechezie.

Mój mąż Józef Kapaon, zakładał Solidarność Rolników, budując podstawy wolnej, demokratycznej Polski. Tworzył także samorząd w gminie, jako wójt I-szej kadencji. Oddał m.in. swój gabinet na mieszkanie dla lekarza. Powstał wtedy Ośrodek Zdrowia i połączenie autobusowe z Tłuszczem.
W Strachówce na świat przyszła siódemka naszych dzieci. Tu chodziły do szkoły. Jan, dziś student Uniwersytetu w Glasgow i Bolonii, Zosia, studentka rehabilitacji, Łazarz (maturzysta) i Helena, uczniowie V LO w W-wie, tzw. Poniatówki, oraz Andrzej, Marysia i Aleksander uczniowie gimnazjum i szkoły podstawowej. Oni są naszą chlubą, dumą i największym życiowym sukcesem.

Jestem człowiekiem szczerym i otwartym. O wszystkich swoich poglądach na życie i na samorząd piszę na swoich stronach internetowych. Pragnę w każdy sposób być dostępna dla Państwa i prowadzić rozmowy także w ten sposób (www.gkapaon.blogspot.com).
Jestem na bieżąco z osiągnięciami nauk pedagogicznych, z zakresu zarządzania i samorządu. Skończyłam studia podyplomowe z kultury i języka polskiego w Akademii Podlaskiej, studia podyplomowe muzyki i plastyki w Szkole Wyższej im P Włodkowica w Płocku, studia podyplomowe dla Liderów Oświaty w Collegium Civitas w Warszawie.

Od 2010 r jestem uczestniczką programu Liderzy Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności. Jest to szkoła wyjątkowa i prestiżowa. Trzeba spełnić wysokie wymagania, aby być do niej przyjętym. Komisja doceniła moją społeczną pracę na rzecz wspólnoty lokalnej gminy Strachówka. Z niewielką grupą liderów z całej Polski mam przyjemność uczestniczyę w jej zajęciach.

W 2009 r założyliśmy Stowarzyszenie Rzeczpospolita Norwidowska w Strachówce, które służy aktywizowaniu mieszkańców i promocji gminy. Jestem jego prezesem.

Swoje umiejętności, wiedzę, doświadczenie chcę wykorzystać w samorządzie lokalnym. Wierzę głęboko, że zmiany na lepsze są możliwe także w naszej gminie, dlatego postanowiłam kandydować na funkcję wójta gminy Strachówka.

Dziękuję Państwu za uwagę i czas poświęcony lekturze tego listu.

Zachęcam gorąco do udziału w wyborach, a wcześniej do rozmów na spotkaniach przedwyborczych. Czekam na Państwa opinie i propozycje. Będę wdzięczna za uwagi i wnioski, bo tylko razem możemy coś osiągnąć.

Serdecznie pozdrawiam
Grażyna Kapaon

1 komentarz: