niedziela, 5 września 2010

Niedzielne popołudnie

Byłam dzisiaj na festynie zorganizowanym przez Koło Gospodyń Wiejskich w Równym. Plac niewielki przed remizą strażacką, ale wszyscy się zmieścili. Pomysłowa scena, dobre nagłośnienie. Byli nie tylko mieszkańcy Równego, ale z wielu wsi w gminie. Gościnna wieś przyciąga gości. Po oficjalnych przywitaniach było poświęcenie pomieszczenia KGW, które mieszkańcy sami wyremontowali. Potem występy kół gospodyń z Miąsego, Strachówki i Równego. I mnie przypadła do wykonania miła praca. Poprosiła mnie pani sołtys Hania Wronka o udział w komisji (z Piotrem -przewodniczącym rady i Sławkiem Janus) o wybranie najlepszych prac w konkursie na logo KGW. Zwyciężyła praca Renaty Bieniek z Osęki. Nagrodzone zostały także sałatki.
Festyn bardzo sympatyczny z nieocenioną panią Hanią.
Równe to przykład, że jeśli ludziom się chce coś razem robić i jest ktoś, kto porwie własnym przykładem i zaangażowaniem to wszystko jest możliwe. Tylko władza czyt. wójt znowu wydaje o sobie złe świadectwo. Po raz drugi (w Strachówce na festynie w ramach PIS też go nie było) nie pojawił się. Szkoda mu niedzieli, co tam przecież to nie jego gmina, on tu tylko zarabia pieniądze.
Powiecie jestem złośliwa. Nie. Odważnie nazywam rzeczy po imieniu. Mówię głośno to co inni szepczą po cichu. Na pewno pan wójt znajdzie czas (nawet w niedzielę) w kampanii wyborczej.

Niestety nie mogłam być do końca. Pan sołtys Annopola Leszek Bąkowski zaprosił mnie na spotkanie wiejskie w sprawie funduszu sołeckiego. W końcu jesteśmy mieszkańcami kolonii Annopol. Byli sami panowie (nie mówiąc o gospodyni pani Eli). Rozmowa bardzo ciekawa i niezwykle pouczająca. Szkoda, że nie wypowiedziały się inne kobiety. One mają inne spojrzenie na wiele spraw, potrafią patrzeć sercem i zobaczyć rzeczy niewidoczne dla mężczyzn.
To spotkanie utwierdziło mnie w przekonaniu, że trzeba rozmawiać o przeszłości, teraźniejszości przyszłości gminy. Prostować ścieżki, nazywać w prawdzie przekłamane fakty. W imię prawdy.

1 komentarz:

  1. Gościnna wieś przyciąga gości!
    A prawda zwycięża każdego, kto próbuje ja zakłamać :)

    OdpowiedzUsuń