niedziela, 22 sierpnia 2010

O prawdzie.

„Całemu światu głoście Ewangelię”
Przyzwyczailiśmy się, że to zdanie kierowane jest do misjonarzy, którzy idą tam, gdzie ludzie nie słyszeli o Chrystusie. Ale przecież Jezus mówi to do mnie - głoś Ewangelię. Co to znaczy? Odpowiedź słyszę w następnym zdaniu
„Ja jestem drogą i prawdą, i życiem”. Tę prawdę, tę dobrą nowinę mam głosić, o niej mówić, nią żyć. Jak?
Mówić i upominać się o prawdę, o przejrzystość w życiu prywatnym, społecznym, gminnym.
Z nikim nie walczyć, (jako walkę ludzie postrzegają choćby wybory samorządowe). Ja nie. Nie chcę walczyć, bo nie o to idzie, aby kogoś pokonać. Chodzi o to, aby mówić prawdę, pokazywać prawdziwy obraz tego jak jest, jak może być. To prawda ma zwyciężyć. Tylko, czy ludzie chcą ją zobaczyć, usłyszeć, chcą się do niej przyznać? Czy potrafią rozróżnić fałsz od prawdy? Komu uwierzą?
Wystarczy, aby dobro milczało, żeby zło zwyciężyło.

1 komentarz:

  1. Głoście w porę i nie w porę.
    Poznacie prawdę a prawda was wyzwoli - to ulubione zdanie z Ewangelii Jana Pawła II. Trzymaj się i głoś prawdę.

    OdpowiedzUsuń