środa, 30 marca 2011

LAS

Miałam o tym napisać w poprzednim poście, ale myśl poszła w inną stronę. Zrobię to teraz, bo zdarzenie warte jest odnotowania. Byłam wczoraj w Wołominie na spotkaniu LAS-u. LAS to lokalni animtorzy społeczni. Ludzie, którzy w swoich gminach odpowiedzialni są za realizację programu „Decydujmy razem”. Rzecz idzie o to, aby włączyć, zaangażować mieszkańców do rozwijania różnych spraw (dla nich/dla nas ważnych) w gminie. Jak to zrobić? Tego uczymy się na warsztatch. Średnio raz w miesiącu.
Na spotkaniu byli przedstawiciele Zielonki, Radzymina, Kobyłki, Wołomina i powiatu wołomińskiego. To nasz subregion Cudu nad Wisłą. Gminy, które weszły do projektu. Spotkanie prowadził nasz AS – Grzegorz Grabowski. Było o tym na jakim etapie realizacji jesteśmy. Czy powstały zespoły zadaniowe, czy wybraliśmy temat, którym się zajmiemy. Dla mnie to bardzo ciekawe, nowe doświadczenie. Mam okazję poznać ludzi z zupełnie innego obszaru. To nie są lokalni liderzy np. z NGO, to nie jest środowisko oświatowe, to różni pracownicy urzędów gmin. Otwiera się nowa przestrzeń. Mam nadzieję, że jakoś się to przełoży na budowanie społeczeństwa obywatelskiego w gminie, tworzenie społecznego kapitału.

A ze szkolnego podwórka. Była dziś Pani wizytator z kuratorium. Planowa kontrola. Bardzo sympatyczna. Podziękowania dla Krzysztofa, że Panią przywiózł i odwiózł do Tłuszcza.

1 komentarz: