niedziela, 5 czerwca 2011

Warsztaty w Pasymiu

Muszę zacząć pisać, bo zdarzenie goni zdarzenie i dziś zasłania wczoraj. Po wyjeździe do Sandomierza kolejny tydzień zaczął się bardzo pracowicie. We wtorek w hotelu Novotel, w Warszawie odbywała się ogólnopolska konferencja inaugurująca program „Decydujmy razem”. To niezwykle ważny projekt dla demokracji w Polsce, dla tworzenia społeczeństwa obywatelskiego. Dyskusja panelowa o partycypacji, czyli współuczestnictwie mieszkańców w rządzeniu, tworzeniu przyszłości gminy była bardzo interesująca. Moderował ją Jacek Żakowski dziennikarz Polityki. Brali w niej udział profesorowie, ministrowie, przedstawiciele organizacji pozarządowych. Warsztaty równie ciekawe, choć nie mogłam być do końca, bo odjeżdżał autobus do Olsztyna. W Pasymiu byłam wieczorem. W środę rano zaczynały się trzydniowe warsztaty na temat partycypacyjnego planownia strategicznego. Byłam zmęczona i z trudem zabierałam się do pracy, ale zajęcia były tak ciekawe, że nawet upał nie był zbytnią przeszkodą. Trenerki Ewa i Jola prowadziły warsztaty z taką energią, na tak wysokim poziomie, że uczestniczenie w nich było sama przyjemnością. To był bardzo owocny, niezmarnowany i potrzebny czas.
Trochę się tylko bałam jak nauczyciele poradzą sobie z przygotowaniem festynu. Spisali się na szóstkę, ale o tym już jutro.

1 komentarz:

  1. Partycypacja znaczy demokracja, w dużo bardziej istotnym znaczeniu, niz tylko wrzucanie kartek do głosowania i i powtarzanie "my mamy większość". Przywraca sens, daje narzędzia :)

    OdpowiedzUsuń